lördag 11 september 2010

Förkyld

Förkylningen kom som på beställning. Älsklingen har varit sjuk, Mathilda har varit sjuk. Bara jag kvar, och nu var det visst min tur.
Huvudet spränger, näsan är täppt och halsen är mupp.
Men vad ska man göra? Hinner inte vara golvad pga det.

Idag har jag även
suttit och skrivit på mitt svenska arbete som ska vara inne imorgon midnatt - senast. Är färdig, men ska bara finjustera lite grann nu, eller ja, har börjat med det med, så har bara 2 sidor kvar typ.
Och det fick jag göra i lugn och ro. Efter att Mathilda ätit frukost och tittat lite på barnkanalen så däckade hon på soffan, älsklingen tog riktig sovmorgon idag till *host*halv två *host*.
Han fick snällt gå upp då för att pappa och barnen skulle komma. Nu har dom åkt hem och vi sitter här och ugglar.
Mathilda bökar runt på golvet med en napp (nej, hon använder inte det... hon har den i munnen och biter - inte suger) som hon hade typ en gång när hon var bebis.

På tal om lillskrutt... Igår kväll fick hon sig en avhyvling av Signe (katten).
Varför?
Jo, Mathilda tar tag i signes svans och när signe går så går Mathilda efter - vilket hon givetivs tycker är jättekul. Signe har väl funnit sig i det och inte brytt sig nå strörre, men igår fick hon väl nog. Och det hjälper ju inte med att säga till Mathilda heller, för hon lyssnar inte. Dagisfasoner?
I alla fall så hörde vi Mathilda skratta ute i hallen, och efter typ 5 minuter så kommer det ett illvrål.
Så jag sa till älsklingen: "Nu fick hon sig nog en jävel."
Och mycket riktigt, in i vardagsrummet kommer skrutt med blod på näsan och i pannan.
Så nu ser hon ut som en riktig slagskämpe och har förmodligen fattat det att när Signe går iväg så vill hon vara ifred.

Vad roar ni er med i helgen?

1 kommentar:

Anna Lundin sa...

Okej. Ja hoppas du får fler kommentarer Mia. :D

Tråkigt med förkylningen förresten. Hooppas du inte är sjuk alltför länge. Krya på dig!