tisdag 7 september 2010

Fotografering

Idag är jag ensam hemma. Skrutt var feberfri och inga mer kräkfasoner igår, så idag är hon på dagis.
Det var ju inte speciellt populärt ska jag säga.
Redan vid flygfyren parkeringen började hon bli arg och försöka ta sig ur vagnen. Haha. Och när vi kom in på dagisgården och hade parkerat vagnen i boden då ville hon då rakt inte gå in, utan skulle gå åt motsatt håll..
Men hon fick snällt stanna där, för idag är det dagisfotografering.
Första professionella bilden på våran skrutt.

Behöver väl egentligen inte säga det, men det är lite lättare att få något gjort, vad gäller skolarbetet, idag när hon inte är hemma. Sitter just nu med matten, eller ja det har jag gjort hela dagen, ska ju ha omprov i det på torsdag, och förhoppningsvis väljer mitt huvud att samarbeta då. Vill inte ha massa rester efter mig.

Efter jag hade lämnat skrutt på dagis så gick jag hem, och i hallen så står.... älsklingens väska med matlåda och grejer i. Han hade missat att få med sig den imorse när han åkte till jobbet. Stackarn.
Men tror nog inte att han svälter. Men ändå.
Och igår när han kom hem från jobbet så satt Mathilda och sov i köket, gissar på att hon inte tyckte det var speciellt underhållande när jag bakade.
Jag har nog världens finaste lilla familj. Älskar er över allt annat. Utan er skulle livet kännas rätt hopplöst kan jag säga.

1 kommentar:

Anna Lundin Mamma till Lucaz sa...

Vad skönt att skrutten verkar bättre idag. Tycker så synd om dem små liven när dem är sjuka.. :(

Lycka till på torsdag!