torsdag 16 september 2010

Regn, regn & åter regn

Här regnar det. Idag igen.
En positiv sak var att kräk-kalaset var en engångsföreteelse, ingen är gladare än jag.
Hur som helst, igår kväll efter middagen så knatade vi iväg till biblioteket, var tvungen att lämna åter böcker jag lånat, samt låna nya. Ska läsa om Shakespeare nu, ska bli intressant.

Nu ser det ut som om solen tänkt spricka igenom lite grann. Inte för att det spelar mig någon roll egentligen - idag ska vi inte ge oss ut, har inga direkt akuta ärenden ändå.
Idag blir det lite matte igen, samt börja läsa på lite om Shakespeare innan det är dags att börja skriva uppsats.
Men det är lättare sagt än gjort när man har en liten klåfingrig tjej, som mer än gärna hjälper (stjälper?) till.Så får väl plocka fram papper och kritor till henne så har hon något att göra.

Nej, dags att göra lite nytta nu. Avslutar med ett filmklipp på skrutt när hon bestämde att hon skulle gå ut själv häromdagen. Ursäkta min kraxande röst - förkyld. Haha.


2 kommentarer:

Felicia sa...

Aw, men lille tussen då! Hon ska ju ha eloge för sitt tålamod och att hon inte ger upp att försöka!
Jätte sött när du frågar "Går det bra? Nä."

Anna sa...

Åh vad hon kämpar med att få på sig stöveln då... Sötnöten!! =) Surt med sjukstuga, hos mig är det samma lika. jag är helt utslagen... =(

Krya på er!

Kram!