måndag 13 september 2010

Fint väder vi har

Säger bara en sak. Idag var sista gången jag tänker som så "det ser bara lite lurigt ut, inte kommer det att regna inte" och sen chansar på att gå upp till dagis med skrutt u t a n paraply. Kom väl till folktandvården och sen öppnade sig himlen mer eller mindre.
Såg ut som något katten hade släpat in när vi väl hade kommit upp till dagis.
Men vem fan har sagt att man måste se snygg ut för att man ska gå till dagis? Nej, tacka fan för att man faktiskt vågar visa sig ute utan att gömma sig bakom ett par lager smink. Finns ju sånna som knappt kan gå till postlådan utan att dra några varv med mascaran. (och NEJ, jag är inte hatisk mot dom som gör så. säger bara att jag är glad att jag i dagsläget kan visa mig ute utan smink.)
Nej men tillbaka till ämnet...
såg jag illa ut när jag kom till dagis, så skulle ni sett mig när jag kom hem. Säger inget mer.
Skulle egentligen ha gått till biblioteket idag med, men orkade inte riktigt med det i morse, så får se om jag gör det sen när jag ska hämta skrutt på dagis, eller om jag tar det imorgon.
Idag vart det matteboken i alla fall.

Igår packade vi in oss i bilen och åkte ut till spillan i alla fall.
Första anhalt vart älsklingens farmor, det bjöds på plommon - skrutts mage mådde därefter sen så älsklingen fick snällt ta hand om den blöjan, då han envisades om att ge henne MER ÄN ETT plommon - sen vid kvart över tolv mötte vi upp älsklingens föräldrar för att ta en liten sväng i deras nya båt. Vart en sväng till furusund och sen tillbaka till spillan.
Väl tillbaka på fastlandet så fick Skrutt roa sig med att leka med sin farmor, och jag och älsklingen gav oss iväg på egna äventyr med varsin hink.
Vi bestämde oss för att plocka blåbär. Fick fyllt en 1kg hink. Inte illa pinkat, och då har vi ändå inte plockat av hela området vi var på, då jag inte orkade - kan ju säga så att när man plockat ett tag så kände man av att jag inte var helt 100% frisk.
Hursom, det blir i alla fall lite blåbär att koka sylt på och sen stoppa lite i frysen med. Får se om vi kommer oss iväg att plocka lite mer.

Nej, nu ska jag återgå till algebran och fortsätta låtsas som att det underkända matteprovet inte existerar.


update: Nu vart jag precis jävligt glad, nu får det regna resten av dagen bäst det vill. Lämnade in mitt svenska arbete om Antiken, fördjupning lyrik, igår. Nu kollade jag och jag har orkat få till ett VG på det arbetet. Woho!